הערכה בית ספרית היא אמצעי מרכזי ללמידה, להתבוננות ולתכנון תהליכי שיפור בית ספריים. תהליכי הערכה מסייעים לחזק את בית הספר כארגון המבסס את מהלכיו על נתונים. בהערכה יש חשיבות לעומק ולחשיבה ולעבודה עם הנתונים. לפי גישה זו, מוטב לאסוף פחות נתונים אך להעמיק בהם ולהפיק מהם תועלת, מאשר לאסוף מידע רב ולא לעשות בו שימוש. בהערכה אפשר לעשות שימוש בכלים שונים בהתאם לנושא שאותו בוחנים ולשאלות שמעסיקות את בית הספר.​

מטרות ההערכה באמית הן:​
לקדם תהליכים בית-ספריים המבוססים על תהליכי הערכה שיטתיים​
לסייע בחשיבה ותכנון של מהלכי שיפור בית-ספריים​
לבסס יכולת עצמאית בבית הספר לקיים תהליכי הערכה המועילים ומשמשים את העשייה​

מתווה ההערכה באמית מעצים את האוטונומיה הבית ספרית. הוא משלב בין מדדים משותפים לפי מפת אמית (תלמידים ומורים) ובין תהליך למידה פנים-בית-ספרי ממוקד בכל שנה מתוך תוכנית העבודה. לכל מרכיב ערך רב: ​

המדדים המשותפים תורמים לשיקוף תמונת העל של בית הספר בזירות שונות, הם מאפשרים לבצע ניטור אחר מגמות לאורך זמן בתחומים השונים ולערוך השוואה ליעדי הרשת ולאחרים. ​

תהליך הלמידה הפנימי הבית-ספרי מאפשר להעמיק בנושא או בתוכנית מתוך תוכנית העבודה. כשתהליך נבנה כהלכה הוא יכול לסייע להשיב על שאלות כגון:​
האם הפעולות שבוצעו מקדמות את השינוי הרצוי? ​
מה הראיות שתומכות בכך?​
מה החוזקות ומה כדאי לשפר?​
מה התוצאות?​

בתשפ”ד היחידה להערכה מציעה לבתי הספר לבחור אחד מתוך שני מסלולי ליווי: מסלול רגיל ומסלול הערכה פלוס. בכל אחד מן המסלולים יועברו שלושה שאלונים לתלמידים ושאלון אחד למורים, כחלק מהתהליך ההערכה. בתי ספר שיבחרו להעריך נושא באופן רחב יותר – יוכלו לעשות זאת בליווי מקצועי.​

למה הערכה? דוגמאות לתהליכי הערכה

דוגמאות-לתהליכי-הערכה_ללא-צלבים

תפיסת-ההערכה-באמית

תפיסת-ההערכה-באמית
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

התחל/י לכתוב , בסיום הקש על מקש Enter לביצוע החיפוש