אמי"ת עכו

תוצאות

מה הצורך? לשם מה יצאנו לדרך הזו?
  • רצון להעניק חינוך יהודי על ידי הכרת החוזקות והייעוד שלי בעולם והשימוש בחוזקות אלו למען תיקון עולם מתוך חיבור לתורה, לעם ולארץ.
תוצאה רצויה: מה נראה?
  • ילדים מודעים לכוחות שלהם, מחוברים לשורשים שלהם (משפחה,קהילה, ארץ, מדינה, עם), בעלי יכולת להיות חלק מהכלל.
  • ילדים היודעים להמשיג במה הם טובים, בעלי דימוי עצמי גבוה ותחושת מסוגלות.
  • ילדים מודעים למגבלותיהם, יודעים לפנות לעזרה ולתת עזרה.
  • ילדים המסוגלים לנהל שיח בין-אישי וקבוצתי קשוב ואמפטי.
  • ילדים המביעים אכפתיות ורגישות כלפי המתרחש סביבם ויודעים להסתכל על המציאות בעין יהודית-ישראלית.

תהליכים

מי הלומדים?
  • 68 תלמידי כיתות ז, בנות ובנים
מי המלמדים?
  • 5 מחנכים ומחנכות
מה הסיפור שלנו? מה בעצם עושים?
  • אימון קבוצתי ואישי.
  • גיבוש, פעילות על היבטים שקשורים לאמון בעצמי, שיח, דיונים משותפים, הקשבה.
  • אין היבטים לימודיים בכלל אלא רק עיסוק בתהליכים רגשיים שלנו בבית הספר.
  • שאלת סבב בנושא מסוים וממנו התפתחות לדיון.
סדירויות: מתי? כמה? איפה?
  • כ-15 מתאמנים בקבוצה, בנים ובנות בנפרד עם מאמן או מאמנת בהתאמה.
  • 4-3 שעות במערכת נקראות אימון קבוצתי, בהן עובדים על היכולת לשוחח, התחברות לשורשים וכדומה.
  • לכל מאמן יש משבצות במערכת בהן הוא נותן גם אימון אישי בשעה קבועה לכל מתאמן.
  • כל מתאמן (תלמיד/ה) מקבל אחת לשבועיים אימון אישי, בנוסף לשעות האימון הקבוצתי. שעה למפגש 1:1 (מורה מוציא תלמיד משיעור).
  • למורים המאמנים יש 9 שעות שבועיות לאימון אישי של תלמידים ו-4 לאימון קבוצתי, כחלק מובנה מהמשרה שלהם.
  • אימון המאמנים – המל"ת מלווה את כל המאמנים, בדרך כלל בקבוצה ומדי פעם באופן פרטני.

תשתיות

משאבים: מה נדרש לשם כך?
  • שנה לפני היציאה לדרך: השתלמות להכשרת צוות המורים להיות מאמנים אישיים ומנחי קבוצות.
  • שעתיים שבועיות להכשרה וליווי: שעה אחת עם המל"ת (או עם מנחה חלוץ חינוכי) לשיתוף התנסויות, סיפורי מקרה, למידה ומחשבות לעתיד. שעה שנייה לבניית מערכי אימון קבוצתי ולאוורור, בהדרכה פנימית של הצוות.
  • שעות: המאמן אמור להיות פנוי לגמרי למלאכת החונכות כדי שיוכל ללוות את התהליך האישי של כל תלמיד ושל הקבוצה. שאיפה: הכרה במשרה חדשה של מאמן-מחנך שכל תכליתו היא ללוות ולהוביל את הפרט בתוך הקבוצה וכאינדיבידואל ואת הקבוצה כאורגניזם בתוך הכלל.
צרו קשר: יש עם מי לדבר!
  • רכזת מו"פ, חיה פיש  hayafish1@gmail.com

יתרונות ותובנות

  • למחנך יש פוטנציאל גבוה מאוד להגיע לקשר עמוק ותהליכי עם כל אחד מתלמידיו.
  • התלמידים מתאמנים ביכולת השיח וההקשבה.
  • המורים חווים יצירה משותפת כך שתחושת השיתוף והחברות והעזרה ההדדית היא גבוה ומיוחדת מאוד.
  • המורים עושים את מה שהם אוהבים: לחנך. הם שמחים בעשייה שלהם ומקבלים כלים משמעותיים הרלוונטיים לחיים בכלל.
  • המורים משתפים בחייהם האישיים והצוות בעבודה הופך להיות חבורה המשתפת בשיח רגשי (מודלינג).
  • המורים רגישים אחד לשני.

קשיים ואתגרים

  • קשיים פרוצדוראליים
  • קשיי מערכת
  • לעיתים האימון נדחק לשוליים לטובת שיעור פרונטאלי חסר או בשל צורך לטפל בדברים שקורים