בית הספר נוסד בשנת 1958 על ידי הרב יעקב סגל והחל את דרכו עם קומץ תלמידים והוריהם שהיו מחלוצי התנועה הקונסרבטיבית. כיום, Hillel Day School הוא מוסד חינוכי משגשג עם מאות תלמידים מגן הילדים ועד כיתה ח’. בית הספר מקבל בברכה ילדים יהודים מכל הזרמים.

hillelבשנת 2015 הושלם תהליך של התחדשות מלמטה-למעלה, שבמסגרתו נעשה שינוי כולל בתוכנית הלימודים והתאמתה למאה ה-21, בסביבה בה התלמידים יכולים לפתח את הכישורים שיקדמו את הצלחתם בעולם אליו הם גדלים. כמו כן הושלם פרויקט הבינוי במסגרתו נבנו מעבדת התחדשות, הבית הירוק, חדרי מוזיקה ומדעים, הקפטריה ולב ביה”ס – “המרכז”:

hillel1
ההתחדשות הפדגוגית והפיתוח האדריכלי השתלבו יחד ליצירת שינוי כולל שבא לידי ביטוי בלמידה רב-תחומית, הגברת ממדים של למידה עצמית ואוטונומית של תלמידי שכבת הביניים, קידום יצירתיות, ובניית מודל גמיש לביה”ס הכולל מרכיבים רבים של בחירה ולמידה רב-גילית.

hillel2
בכיתות הנמוכות לומדים בשתי כיתות מרכזיות, לימודי יהדות ולימודי חול, בשתי קבוצות שונות אבל קבועות, בהתאם לרמת התלמידים. מכיתה ה’ הלמידה בהרכבים שונים, כאשר לכל תלמיד נבנית תוכנית אישית משלו.

hillel7
במרכז המסדרון ישנו מסך גדול בו התלמידים רואים היכן מתקיים כל שיעור. המורים בוחרים בכל יום את החדר המתאים לשיעור של מחר, על פי הצרכים הספציפיים ועל פי סגנון הלמידה הנדרש להם לאותו שיעור.

hillel5
בכל מסדרון דו-שכבתי יש כיתות לימוד ומרחב משותף גדול המשמש ללמידה עצמית, לעבודה בקבוצות ועוד.

hillel4
בבית הספר יש אווירה שמחה של למידה ועשייה. ניכר כי התלמידים פעילים ונהנים, ומגלים מחויביות עמוקה ללמידה עצמאית.
hillel8
חדרי המוזיקה והאומנות, מרחב המייקרס (Makers), החממה ושטחי החוץ מזמנים למידה התנסותית ומגוונת.

hillel3
לאתר בית הספר
סרטון שמאפשר הצצה לתוך בית הספר