כל עוד הנשמה בקרבו
להשתדל להיות הולך וגדל”
“חובת האדם בעולמו(החזון איש)
בית חינוך מקיף ב’ אשקלון מזמין אתכם לצמוח
ולגדול איתנו באווירה חמה ואוהבת, מאמינה
מצמיחה ומגדלת.
בזכות דשנים, השקיה ומינרלים המצויים באדמה.
מקיף ב’- הוא אדמה דשנה לצמוח בה.
בבית החינוך רואים ערך רב בחשיפה לתחומי ידע מגוונים
ולרכישת מיומנויות שונות בהתאם להעדפות ולנטיות הלב של
תלמידינו היקרים, על מנת לגלות יחד איתם את חזקותיהם,
לטפח את יכולותיהם וכישוריהם ולהוות להם בית למצוינות
אישית ולמיצוי יכולות, להעצמה ולגדילה.
מקום שטוב לגדול בו
כחלק מתהליך צמיחה, התפתחות אישית והכנה לחיים אנוישיבת סנהדרין
מתחם נפרד סמוך למקיף ב׳ שוכנת ישיבת סנהדרין.
היינו מסלול לחבורת תלמידים הלומדים תורה ושואפי יראת שמיים המעמיקים קשר
לתורה בשמחה, בדיבוק חברים ובמסירות איתנה, למען שמו באהבה לצד מצויינות לימודית.
עם שיתוף פעילויות משותפות של חברותות עם תלמידי המקיף.
המגמות שלנו
הנדסת תחבורה מתקדמת – הוראה מתקדמת בשיטת ה-steam, השיטה שכבשה את העולם הכוללת בתוכה לימוד סביב נושא מהיבטי המדעים, טכנולוגיה, מתמטיקה ועוד הגיעה לתחום התחבורה המתקדמת ובה לוקחים את התלמידים צעד אחד קדימה. בוגרי המגמה יסיימו 5 יח”ל במקצוע מוביל ו- 5 יח”ל במקצוע ההתמחות.
פיזיקה – המקצוע מיועד לתלמידים מצטיינים בעלי סקרנות ודמיון, בעלי יכולת מתמטית גבוהה, חשיבה לוגית, יכולת הפשטה ומוטיבציה גבוהה. התלמידים מבצעים ניסויים פיזיקאליים במעבדת חקר, מנתחים את תוצאותיהם ומכירים את העולם הסובב אותנו .הילדים יסיימו עם 5 יח”ל.
ביולוגיה – מגמת ביולוגיה מציעה לתלמידים הלומדים בה למידה מאתגרת וחווייתית הנוגעת בחיי היום יום שלנו ומשמשת אבן יסוד לקיומנו. הלמידה במגמה מגוונת ומלווה בשימוש באמצעים דידקטיים רבים כגון : שימוש במחשב, מצגות, כניסה לאתרים אינטרנטיים, ביצוע ניסויי חקר ברמה גבוה, סיורים לימודיים, כתיבת עבודת חקר, תצפיות מיקרוסקופיות ועוד…,התלמידים יסיימו עם 5 יח”ל.
תקשורת– המדיה הדיגיטלית היא חלק מהותי מהחיים המודרנים. היום כל אדם בעולם מוקף באין ספור כלי תקשורת המזרימות אליו מידע באופן קבוע – טלוויזיה, עיתונות, רדיו, אינטרנט, שרותי סדרות וסרטים, מגוון רשתות חברתיות ועוד… עלינו, משתמשי המדיה, מוטלת החובה לרכוש את הכלים המתאימים שיעזרו לנו להתמודד עם הכמות ותוכן המידע הזורם אלינו. הלימודים במגמת מתחלקים לשני חלקים, חלק עיוני וחלק מעשי בהם ניתן לבצע 8 יח”ל או 10 יח”ל.
אומנות העיצוב– אומנויות העיצוב היא שפה חזותית הכוללת בתוכה מגוון תחומי יצירה: ציור, פיסול, צילום, אנימציה, וידיאו גרפיקה ממוחשבת ועוד.
התלמידים נחשפים במהלך הלימוד לתהליכי יצירה, יצירות מופת והכרות עם אמנים, סיורים למוזיאונים וגלריות ומפגש עם אמנים. התלמידים יסיימו 8 יח”ל.
ניהול עיסקי– עולם העסקים המודרני מתאפיין ברמת תחרותיות גוברת, שינויים תכופים בתנאי השוק מצריכים ראייה עסקית רב תחומית. בעולם זה הופך המשאב האנושי לנכס מרכזי בכל פעילויות הארגון.הלימודים במסגרת המגמה יסייעו ללומד להשתלב בעולם של משק מתקדם ובארגונים עתירי ידע. זכאי לתעודת בגרות טכנולוגית + סיווג מקצועי שניתן להמיר לסוג מקצוע במשרד הכלכלה. התלמידים יסיימו 8 יח”ל.
ערבית– כיום יש לייחס חשיבות רבה ללימוד השפה הערבית, לאור העובדה שאנו מוקפים במדינות ערביות. האירועים בארץ ובעולם מוכיחים כי לא ניתן להתעלם מן הכוח העצום של האסלאם מבחינה פוליטית, כלכלית ודתית, והמפתח להבנת כוח זה הוא בראש ובראשונה שבירת מחסום השפה. מלבד זאת חשוב “לדעת” את שכנינו כגשר לקשר וכפתח להבנת תרבות, פולקלור ומנהגים. התלמידים יסיימו 5 יח”ל.
צרפתית– העולם הופך לגלובלי, ולפיכך מתעצמת ההבנה כי הכרת שפות מאפשרת קידום ופיתוח נוסף בהתהוות משתנה ומתרחבת. בבית הספר ישנם תלמידים ותלמידות ממגוון תרבויות שונה, כל תלמידה היא עולם ומלואו, ואנו רואים חשיבות בהכרת התרבות והשפה, כחלק מפיתוח שייכות, עצמאות ומשמעות. במסגרת מגמת הצרפתית התלמידים לומדים מיומנויות קריאה, הבעה וכתיבה בשפה, וכן את יסודות הדיבור. המגמה פתוחה לתלמידים המכירים את השפה, ולכל הרוצים להכיר אותה לעומק. התלמידים יסיימו 5 יח”ל.