גוגיהמרחב החדשנות של רשת אמית

כדי להגשים את ערכי החדשנות והמצוינות של הרשת הקמנו את הגוגיה, מרחב תודעתי מדהים שבו הכל אפשרי, כזה שמאפשר לנו לפרק את כל מה שחשבנו על חינוך – ולהרכיב מחדש. כל אחת ואחת מהיוזמות החינוכיות שלנו התחילה ברגע אחד של מישהו אחד שחשב קצת אחרת. בכל מקום בו תמצאו חדשנות מקורית, שמשפיעה על עולמם של התלמידים, המורים ועולם החינוך – תדעו שהגעתם הביתה. הגעתם לגוגיה.

https://amit.org.il/wp-content/uploads/2020/11/about_gogya_1.png

ששתהמרכיבים

אסטרטגיית השינוי של רשת אמית בדרך להתחדשות ארגונית וחינוכית כוללת, מבוססת על המודל הארגוני ההוליסטי לניהול אפקטיבי של חברת מקינזי –  The McKinsey 7-S Framework. המודל רואה בכל ארגון יחידה שלמה בעלת לכידות פנימית, ממש כמו גוף האדם, המתפקד בצורה מיטבית רק כאשר כל האיברים פועלים בסנכרון מלא ויוצרים סינרגיה והלימה תרבותית.

בתהליך החשיבה השיתופי שהובילה הרשת הוגדרו שישה מרכיבים  וכדי לחולל שינוי משמעותי במודל הבית-ספרי, אנחנו פועלים לשינוי בכל אחד מששת המרכיבים הללו ולדאוג לסנכרון מלא ביניהם. רק כך נוכל להנהיג את מוסדות החינוך של הרשת בבטחה לקראת הפיכתם לקהילות חינוכיות לומדות.

כארגון שפועל בעולם החינוך, אנחנו מקפידים על הלימה בין עקרונות הרשת וערכיה המוצהרים, לבין ביצועם בשטח ומחויבים לעקביות ארגונית ולהעדר סתירה בין המוצהר לנעשה.

זהות
וערכים

בליבת תמונת העתיד המתגבשת בכל אחד מבתי החינוך, עומד המרכיב של זהות וערכים: בירור המטרות והיעדים; זהות התלמיד, הבוגר והמורה; זהות בית-ספרית והערכים המנחים את בית החינוך.


קרא עוד >

אקלים
ושיח

אחד המרכיבים החשובים בתהליך ההתחדשות הבית-ספרית הוא יצירת אקלים הנותן מקום לכל אחד, מעודד שיח מכבד בכיתות ומחוצה להן, והבנה חדשה של מערכות היחסים בין מורים לתלמידים ובין התלמידים לבין עצמם.


קרא עוד >

סדירויות
וסביבה

לארגון הזמן והמרחב יש השפעה עמוקה על סדר יומם של מורים ותלמידים. נדרש ארגון מחודש של הזמן הבית-ספרי ועיצוב מחודש של המרחב והסביבה הפיזית של הלומדים, כך שיבטאו את התרבות הארגונית ואת תפיסת הלמידה החדשה בבית החינוך במעבר לקח”ל.


קרא עוד >

תכני
למידה

המציאות סביבנו משתנה תדיר, אך במשך שנים לומדים בבתי הספר שורה של מקצועות שכמעט ואינם משתנים. הגיע הזמן לבחון מחדש גם את תכני הלימוד


קרא עוד >

דרכי
למידה

ההתחדשות ברשת אמית היא אומנם הוליסטית ונוגעת לכלל מרכיבי בית החינוך, אך נדמה כי השינוי הניכר ביותר הוא זה שנוגע לדרכי הלמידה: זהו לב ליבה של הפעילות הבית-ספרית. תפיסת הגוגיה רואה את המורה כלומד בעצמו, כשותף לתהליך הלמידה של תלמידיו וכמנחה ומלווה.


קרא עוד >

דרכי
הערכה

במסגרת ההתחדשות הפדגוגית נבחן מחדש גם מקומן של המדידה וההערכה בשגרת הלמידה הבית-ספרית. מדינות מובילות בעולם החדשנות החינוכית מטילות ספק ביעילותם של מבחנים השוואתיים עתירי סיכון לשיפור ההישגים ולקידום רווחת התלמידים.


קרא עוד >

מבית חינוך לקהילה חינוכית לומדת

בעזרת קבוצות חשיבה ובליווי מיטב אנשי המקצוע, גיבשה רשת אמית את חזון הקהילה החינוכית הלומדת (קח”ל) הפועלת לאור מצפן אמית וערכיו – תורת חיים, כלל ישראל ומיצוי ומצוינות.

המעבר מבית הספר המוכר והידוע לקהילות חינוכיות לומדות מחייב שינוי מערכתי כולל הרואה בפדגוגיה ובתהליך הלמידה מתן הזדמנות לפיתוח תלמיד עצמאי, פיתוח מיומנויות, אישיות, זהות וערכים, וזאת באופן הוליסטי בעת ובעונה אחת.

השינוי מתמקד הן ביצירת תהליכי צמיחה, התפתחות ולמידה של התלמידים והן בשינוי תרבותי ומקצועי של המורים ההופכים ממורים המעבירים ידע, למנחים המפתחים כישורי לימוד עצמאיים ומיומנויות, יחד עם אישיות, זהות וערכים.

קרא עוד >
גוגיה הוא
עולם נפלא
אנו עוברים מבית הספר המוכר לקהילה חינוכית לומדת
גלו עוד על תפיסת הגוגיה >
https://amit.org.il/wp-content/uploads/2020/12/img9.png

כתבות שיעניינו אותךבנושא הגוגיה

“כשאתה עומד במקום, אתה בעצם הולך אחורה”. אנחנו ברשת אמית מבינים שבעולם תזזיתי המשתנה בקצב מסחרר אסור לנו לעמוד במקום ואנחנו חייבים להתאים את החשיבה, התכנים, שיטות ודרכי הלימוד ואפילו את הסביבה הפיזית הלימודית לדור העתיד הצעיר שהינו אנרגטי, חסר סבלנות ובעל סף גירוי גבוה. איך עומדים בקצב שלהם ומביאים אותם להישגים? כנסו ותגלו:

כל הכתבות